36 років тому в ніч на 26 квітня сталася Чорнобильська катастрофа, яка змінила життя мільйонів людей.
26 квітня - Міжнародний день пам'яті Чорнобиля. По всій планеті знають про дату 26 квітня 1986 року, коли сталася страшна аварія на Чорнобильській атомній електростанції. Це - найпотужніша і найбільша катастрофа, яку коли-небудь спричиняв мирний атом. Через тридцять років після аварії ООН проголосила 26 квітня Міжнародним днем пам'яті Чорнобиля. Ця подія - нагадування про небезпеку використання атомної енергетики, про героїзм ліквідаторів аварії, про наслідки, які ця катастрофа принесла довкіллю та людям.
Також в пам'ять про трагічні події 26 квітня 1986 року було засновано Міжнародний день пам'яті жертв радіаційних аварій та катастроф. Аварія на четвертому енергоблоці ЧАЕС - найстрашніша техногенна катастрофа людства. Вона завдала лиха не лише Україні, але й іншим сусіднім країнам.
Як вчителям працювати в умовах війни: Державна служба якості освіти підготувала серію відеолекцій для психологічної підтримки педагогів
Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), підготували серію відеолекцій про те, як педагогам працювати в умовах війни.
Війна є травмівною подією, що викликає відчуття безпорадності й незахищеності, впливаючи на мислення людини та її ставлення до світу, спричиняючи хронічні стресові розлади. Це, безперечно, складний час і для вчителів, які попри стрес та небезпеку продовжують проводити заняття у дистанційному режимі, і для дітей, частина з яких були змушені покинути свої домівки.
“В умовах війни педагогам, як ніколи, потрібна підтримка психологів, – поради, як працювати з дітьми та як самим справлятись із стресом. Адже якість освіти сьогодні багато в чому залежить від того, наскільки вчитель розуміє процеси, що відбуваються з учнями, уміє аналізувати, як втрата рідних, вимушене переселення та інші психологічні травми впливають на їхню здатність навчатися,” – зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан ГУРАК.
Серія відеолекцій складається з 11 тем, у яких психологи-практики, гештальт-терапевти, які працюють із травмами війни з 2014 року, дають відповіді на питання, як:
проводити уроки під час війни;
говорити з дітьми про війну та її новини;
допомогти дитині пережити втрату;
допомогти учням розуміти і виражати свої емоції;
створити безпечний простір на онлайн-уроці;
не допустити на уроці конфлікту.
Перша лекція присвячена темі посттравматичного стресового розладу. У відео психологиня, когнітивно-поведінкова консультантка, голова ГО “Центр медіації “Простір Порозуміння” Ольга Шевчук розповідає, що таке ПТСР, якими є його симптоми, та ділиться простими методиками і вправами для самодопомоги у стресовій ситуації та панічній атаці.
Відео створене для Державної служби якості освіти України в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.
Можливо, у вас і не було амбіційного плану стати другим Малевичем та змінити правила артгри…
Проте нагадуємо, що фантазування чудово заспокоює нервову систему!
Ось техніки арттерапії, які стануть у пригоді вам та яких ви можете навчити близьких.
«Мій настрій». Намалюйте на аркуші свій справжній настрій у вигляді пейзажу або абстракції. Погляньте на результат та визначте, які емоції він виражає: смуток, радість, очікування. Чи відповідають ці емоції вашим бажанням? Якщо ні, трансформуйте малюнок, щоб перетворити настрій на потрібний.
«Казка про героя». Створіть приємну атмосферу та напишіть казку. Визначтеся з героєм, його характером та зобразіть його. Дотримуйтеся схеми: початок, перешкоди, їх подолання та хеппіенд. Перечитайте казку, знайдіть свої схожості з героєм й визначте, на якому етапі ви зараз. Що вам потрібно зробити, щоб дійти до щасливого фіналу?
Міжнародний день польоту людини в космос – свято, яке встановлено 7 квітня 2011 року ООН на честь 50-ї річниці польоту людини в космос. Святкування Міжнародного дня польоту людини в космос відбувається щорічно, 12 квітня.
12 квітня 1961 року радянський космонавт Юрій Гагарін на космічному кораблі «Восток» з космодрому «Байконур» вперше у світі зробив орбітальний обліт Землі, який тривав 108 хвилин.
12 квітня 1981 стартував перший пілотований політ за американською програмою «Шаттл».
Відповідно до досліджень громадської думки, багато людей мають велике бажання полетіти в космос. На думку фахівців, це бажання може стати важливим джерелом подальшого розвитку космонавтики. На даний час вже є космічні туристи, більш докладніше про космічний туризм за посиланням 💫
Бажаю мирного неба! Ми відновлюємо роботу шкільної бібліотеки в дистанційному форматі. Слідкуйте за нашими публікаціями, пишіть на E-mail: biblioteka_lizey22@ukr.net, долучайтесь до нашої Вайбер спільноти "Бібліотека ліцею № 22"
Пропонуємо для зручності в навчанні скористатися електронними версіями для 5-11 класів: